Home » Kondycja » Cztery etapy odżywiania sportowców
witaminy

Cztery etapy odżywiania sportowców

NAPEŁNIANIE – UZUPEŁNIANIE – NAPRAWA – REGENERACJA

Niezależnie jaki sport uprawiasz, czy jeździsz na nartach, trenujesz pływanie, czy twoją pasją jest kolarstwo, potrzebujesz ogromnych zasobów energii. Jednakże ciężko jest utrzymać formę, jeśli ciągle odczuwasz zmęczenie i bardziej masz chęć na odpoczynek na kanapie, niż na wyprawę na stok.

Produkty Herbalife wspierają procesy napełniania, uzupełniania, naprawy i regeneracji. Dostarczają łatwo trawione i absorbowane przez organizm węglowodany, proteiny i niezbędne kwasy tłuszczowe, których organizm potrzebuje, by osiągnąć szczytową formę. A więc jeśli chcesz czerpać z życia jak najwięcej korzyści, zaproś do swego życia Herbalife.

1 – Napełnianie

Węglowodany = Natychmiastowa Energia

Wszystkie czynności wymagają energii, która jest mierzona w kaloriach. Niestety wielu z nas wychodzi z domu z połową zapasów energii, lub nawet tego nie. Aby skutecznie działać, należy pamiętać o odpowiednim napełnianiu organizmu. Naszymi natychmiastowymi zbiornikami energii są mięśnie. Szybko spalaną energią, którą wykorzystuje nasz organizm są węglowodany takie jak: chleb, makaron, ryż, warzywa, owoce i cukier. Kiedy jemy węglowodany, są one przetwarzane w organizmie i odkładane jako glikogen w mięśniach, napełniając nasze zbiorniki.

CO ROBIĆ:
Na 30 minut przed ćwiczeniami pij koktajl z Nutritional Protein Drink Mix przygotowany na bazie rozcieńczonego soku owocowego. Dostarcza to natychmiastowej energii i pomaga zaoszczędzić nagromadzoną energię w mięśniach.

Tłuszcz = Zapasowa Energia

Tłuszcze w naszym organizmie są odkładane w długoterminowych zbiornikach: w komórkach tłuszczowych. Czerpiemy z nich wtedy, gdy bierzemy udział w czynnościach wytrzymałościowych.

CO ROBIĆ:
Stosuj pełną gamę produktów odżywczych Herbalife, łącznie z Błonnikowymi Tabletkami Dietetycznymi i Tabletkami Witaminowo-Mineralnymi, aby dostarczać organizmowi optymalne pożywienie. Optymalne odżywianie wyróżnia produkty Herbalife spośród wszystkich innych programów. Nasze podejście do kwestii odżywiania bazuje na zasadzie równowagi. Wykorzystując trzy główne technologie – naukę o odżywianiu, suplementację mikroelementową oraz naukę o ziołach – wiele produktów Herbalife współdziała pomagając Ci zwiększyć wchłanianie składników odżywczych z dostarczanego pokarmu. W całym procesie idealna równowaga składników odżywczych i ziół optymalizuje zdolność trawienia i zapewnia, że odżywianie osiągnie poziom komórkowy.

2 – Uzupełnianie

Pamiętaj, że aby uzyskać jak największe korzyści z uzupełnienia glikogenu musimy tego dokonać w ciągu pierwszych 30 minut po aktywności fizycznej. Oznacza to, że wyłącznie przez 30 minut nasze zbiorniki – nasze mięśnie – są najbardziej otwarte na uzupełnienie.

CO ROBIĆ:
Natychmiast po aktywności fizycznej wypij koktajl z Nutritional Protein Drink Mix zmieszany z sokiem owocowym -uzupełnij zbiorniki! Kontynuuj ich uzupełnianie przez dwie godziny po aktywności fizycznej dostarczając posiłki bogate w węglowodany.

3 – Naprawa

Białko = Naprawa

Po ćwiczeniach powinniśmy także dostarczyć organizmowi wysokiej jakości białko. Każda wykonywana czynność uszkadza komórki mięśni. Oczywiście, im bardziej wyczerpująca czynność lub ćwiczenie, tym większe powstaje uszkodzenie. Dobrej jakości białko wspiera proces reperacji komórek mięśniowych.

CO ROBIĆ:
Po półtorej do dwóch godzin po aktywności fizycznej wypij kolejny koktajl z Nutritional Protein Drink Mix przygotowany na bogatej w białko bazie.

4 – Regeneracja

Badania sugerują, iż antyoksydacyjne składniki odżywcze skracają czas regeneracji, pomagając organizmowi zwalczać szkody poczynione przez wolne rodniki. Sportowcy na różne sposoby wytwarzają dużą ilość wolnych rodników. Jeden z nich to po prostu wdychanie dużo większej
ilości tlenu, w porównaniu z osobą mniej aktywną fizycznie.

Minimalizując produkcję wolnych rodników, sportowiec może potencjalnie zredukować czas regeneracji potrzebny pomiędzy zawodami. Redukcja szkód wyrządzonych przez wolne rodniki może:
1) przyspieszyć mechanizm usuwania kwasu mlekowego
2) zredukować degradację mięśniowo-włóknową
3) zwiększyć ponowną syntezę glikogenu.

Efektem końcowym jest to, że sportowiec może przez to odczuwać mniej bólu, sztywności i zmęczenia. To z kolei prowadzi do zwiększenia ilości czasu na ćwiczenia i sport. Różnorodność antyoksydantów poprawia regenerację organizmu, a dzięki współdziałaniu utrzymują w organizmie zdolność zwalczania wolnych rodników.

CO ROBIĆ:
Stosuj tabletki Witaminowo-Mineralne Herbalife. Organizm ma potencjał do optymalnego działania, jeśli jest w dobrym zdrowiu. Jako ludzie aktywii, musimy zawczasu przemyśleć nasze programy odżywcze, tak by dysponować wysokiej jakości zapasem energii służącym do utrzymania pożądanego poziomu aktywności, ćwiczeń i współzawodnictwa.

10 zasad dobrego odżywiania w sporcie
1. Twój organizm pracuje w dużym stopniu jak samochód. Potrzebuje paliwa, by móc optymalnie pracować.

• Twoje komórki mięśniowe pracuje podobnie jak zbiornik paliwa.
• Nagromadzone węglowodany służą jako szybkie źródło energii.
• Przed ćwiczeniami jedz posiłki bogate w węglowodany, aby nie wykorzystywać energii
nagromadzonej w organizmie.

2.  Najbardziej skuteczną metodą na dostarczenie organizmowi energii  są bogate w energią składniki odżywcze.

• Duży posiłek cztery do sześciu godzin przed ćwiczeniami.
• Lekki posiłek na dwie do trzech godzin przed ćwiczeniami.
• Przekąska na 30 minut przed ćwiczeniami.
• Jeżeli jesteś sportowcem, 50-60% Twojej diety powinno się składać z węglowodanów.

3.  Naładuj swoje baterie.

• Uzupełniaj energię w trakcie ćwiczeń, które trwają dłużej jak 30 minut.
• Pij płyny, zawierające proste węglowodany.

4. Czerp energię z rezerw w trakcie wyczerpujących ćwiczeń fizycznych.

• Twój organizm zaczyna spalać tłuszcze jako paliwo („w płomieniu węglowodanów”)
po około 18-20 minutach ćwiczeń aerobowych (długie bądź średnie odległości).

5. Nawadniaj i uzupełniaj poziom płynów.

• Niezbędne jest uzupełnienie traconych podczas aktywności fizycznej płynów.
• Ćwicząc pamiętaj o uzupełnianiu płynów co 10 minut.
• Nie czekaj z piciem do chwili, gdy poczujesz pragnienie.

6.  Białko odgrywa kluczową rolę w rozwoju i utrzymaniu mięśni.

• Twój organizm musi otrzymać odpowiednią ilość białka, by móc optymalnie pracować
i regenerować uszkodzenia tkanek.

• Pamiętaj o dostarczaniu organizmowi zalecanej ilość białka dziennie: 1.0 do 2.0 gramów na
kilogram masy ciała (1.0-1.5 gramów/kg w przypadku uprawnia sportów z piłką takich jak tenis,
piłka nożna, golf i koszykówka oraz 1.50 do 2.0 gramów/kg w przypadku sportów
ekstremalnych, jak maraton czy siłownia).

7. Białko kontra Węglowodany.

• Węglowodany to natychmiastowa energia dla mięśni.
• Białko wspiera proces regeneracji i naprawy, pomagając uszkodzonym mięśniom utrzymać
masę mięśniową i zwiększyć wzrost.

8.  Maksymalizujące Twoje wysiłki w napełnianiu i uzupełnianiu.

• Pamiętaj o zjedzeniu posiłku bogatego w węglowodany w ciągu 30 minut od zakończenia
aktywności fizycznej.
• Spożywaj łatwo przyswajalne węglowodany, które zamieniane są na glukozę i odkładane
w mięśniach jako glikogen (szybkie paliwo).

9.  Klucze do skrócenia czasu regeneracji.

• Odpowiednia ilość białek.
• Składniki odżywcze zawierające antyoksydanty.
• Odpowiednia ilość płynów.

10.  Wykorzystaj suplementację na swoją korzyść.

• Witaminy i minerały wspierają reakcje chemiczne organizmu i procesy regulacyjne.
• Antyoksydanty mogą skrócić czas regeneracji.
• Suplementy są szczególnie korzystne dla sportowców, których system immunologiczny bywa
osłabiony.


Zobacz też powiązane artykuły

Post Tagged with

Comments are closed.