VITAMIN
E
|
WITAMINA E i SYSTEM
IMMUNOLOGICZNY
(VITA
FORUM numer 9/99 - publikacja HENKEL Ireland -Tłum: Paweł Czekaj)
Praca prof. Blumberga
Praca wykazała związek i korzyść jaką można odnieść przyjmując małe dawki witaminy E.
Witamina E zmienia poziomy wielu "naturalnych hormonów", biorących udział w reakcjach odpowiedzi immunologicznej: zwiększa poziom interleukiny-2, czynnika wzrostu komórek immunologicznych zwiększając ich ilość, jednocześnie zmniejsza poziom prostoglandyny E2, która hamuje reakcje odpornościowe. Stwierdzono naturalny wzrost poziomu PGE2 wraz z wiekiem.
W innej pracy zwrócono uwagę na zwiększenie skuteczności szczepionek u starszych osób (65-80 lat), które przyjmowały witaminę E, co może także świadczyć o jej ważnej roli w sterowaniu układem immunologicznym. Wykazano podwojenie liczby osób, które po szczepieniu wytworzyły przeciwciała. Należy pamiętać, że pośród osób starszych ze względu na osłabienie układu immunologicznego, jedynie 20% populacji po szczepieniu wytwarza prawidłowy poziom przeciwciał.
Czy wiesz, że…
Jeśli podczas ciąży matka spożywała zbyt małe ilości witaminy E, zwiększa się prawdopodobieństwo, że do wieku 5 lat u dziecka wystąpią astma lub świszczący oddech.
W okresie 5 lat zespół badawczy z University of Aberdeen obserwował 1253 matki i ich dzieci.
W toku badań odkryto, iż u dzieci matek dostarczających swojemu organizmowi najmniej witaminy E z 5-krotnie wyższym prawdopodobieństwem rozwijała się wczesna niezanikająca astma (w przeciwieństwie do potomstwa kobiet spożywających najwięcej witaminy E). Najlepsze źródła witaminy E to przede wszystkim oleje roślinne, np. słonecznikowy, margaryny, orzechy, kiełki pszenicy, gruboziarniste produkty pszenne, jaja, brokuły oraz pestki słonecznika.
Jeden z badaczy, dr Graham Devereux, uważa, iż witamina E oddziałuje na funkcjonowanie płuc oraz zapalenie dróg oddechowych. Naukowcy podkreślają, że ważne jest, na jakim etapie ciąży, wczesnym czy późnym, matka spożywa pokarmy bogate w witaminę E. Dzieje się tak, gdyż płuca są w pełni rozwinięte w 16 tygodni od zapłodnienia. Dlatego też lepiej spożywać kiełki pszenicy w pierwszym niż w drugim lub trzecim trymestrze ciąży (rozpatrując oczywiście wpływ dostarczanych składników odżywczych na układ oddechowy).
We wcześniejszym badaniu tych samych dzieci, kiedy miały dwa lata wykazano, że te z nich, których matki spożywały w ciąży stosunkowo mało witaminy E, z większym prawdopodobieństwem miały świszczący oddech.
Badania zespołu Devereux opisano na łamach American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.
Źródło: Irish Health
Z mojej praktyki
lekarskiej...
Od roku staramy się z mężem o dziecko, ale nasze wysiłki dotychczas nie przyniosły rezultatów, pomimo tego, że nie wykryto u nas żadnej choroby. Słyszałam, że niektóre witaminy i pierwiastki śladowe mogą ułatwić zajście w ciążę. Czy rzeczywiłcie tak jest i o jakie substancje konkretnie chodzi, w jakich ilościach należy je zażywać i w których preparatach występują?
Czasami w przypadku zupełnie zdrowej, młodej pary może zdarzyć się, że w ciągu jednego roku nie dochodzi do zapłodnienia. W tym celu należy jednak prowadzić zdrowy tryb życia i odżywiać się w sposób prawidłowy. Ważne jest systematyczne dostarczanie do organizmu odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych. W tym celu najlepiej przyjmować preparat multiwitaminowy VITAL, dobrany do swojej grupy krwi. Jeżeli upragniona ciąża przez dłuższy czas nie nadchodzi, warto zwiększyć spożycie witaminy E oraz stosować preparaty ziołowe VitalMan i VitalWoman . Mężczyznom może pomóc również Arginine Plus.
dr Edith Varga
WIĘCEJ na temat różnic między syntetyczną a naturalną witaminy E oraz o jej działaniu, znajdziesz TUTAJ
|
Zapraszamy tutaj wpisz się do SUBskrypcji ! |
|
|
|
|